Hur upplever användaren dina tjänster?

Hur upplever användaren dina tjänster?

Tjänstedesign, även kallat Service Design är ett ämne som växer i Sverige och fokuserar på hur du ständigt förbättrar kundernas upplevelse.

Vi har lanserat en helt ny kurs i ämnet, i samarbete IRM och Fabian Segelström, Sveriges första doktor inom tjänstedesign. Kursen heter just Tjänstedesign och fokuserar på det som vi kallar för Kundresan.

En kundresa följer en kunds resa genom en tjänst. Det handlar alltså om hur kunden ser och upplever er tjänst. Med utgångspunkt i kundens perspektiv kan ni sedan se till att erbjuda exakt de kunderna vill ha, på det sätt som de vill ha det.

Fabian anser att design av kundupplevelsen är något som borde användas inom alla organisationer, inte bara inom den växande tjänstesektorn.

Som tjänstedesigner är det din roll att ta bort hinder för kunderna och förbättra där det är möjligt, med start från kundens första kontakt tills tjänsten är genomförd.

Tre värdeord som Fabian lyfter fram gällande tjänstedesign är till exempel kvalitet, effektivitet och lättillgänglighet.

Se kunderna som en ständig inspirationskälla

– Fabian Segerström

Vill du veta mer?

Vill du veta mer om hur du kan använda dig av tjänstedesign, eller om vår kurs i ämnet? Kontakta oss på info@dfkompetens.se, så berättar vi mer!



Kontakta mig!

Vill du veta mer? Fyll i din e-post så kontaktar vi dig inom kort!

Jag samtycker till behandling av mina personuppgifter i enlighet med vår personuppgiftspolicy.

Tack för visat intresse

Vi kommer att kontakta dig så fort som möjligt!