Certifierad specialist

Formatet på kursen är interaktivt och framtaget för att presentera informationen i hanterbara avsnitt för att lättare ta till sig kunskapen. 

Under kursen kommer deltagare att få möjlighet att prova sin kunskap på det som presenterats. Alla deltagare får komplett kursdokumentation med allt material som presenteras och används under kursen.

PRAKTISK INFORMATION

Kursens upplägg

Kursen omfattar två dagar. Certifieringskostnad ingår ej i kursavgiften.Kort efter anmälan får du en bekräftelse per e-post, tillsammans med all praktisk information.

Kostnad för certifiering tillkommer med SEK 2 200 exkl moms.

Kursen genomförs tillsammans med vår samarbetspartner Aim4Knowledge.

Förkunskaper

Alla individer som skall gå kursen bör ha minst ITIL® Foundation Certificate. Du måste uppfylla följande förkunskapskrav för att klara certifieringen – Certified Specialist Problem management.

  • Rubrik för stor lista
  • Minst 12 kontakttimmar (lärarledda instruktionstimmar, exkl. pauser, hos en utbildningsanordnare där denna Syllabus är utgångspunkt.)
  • Minst 2 års erfarenhet av arbete i en IT-organisation
  • Inneha ITIL Foundation Certifikat i IT Service Management

Språk – kursmaterial och certifieringsprov

All kurslitteratur är på engelska. Kursmaterial och prov är på svenska, med engelska facktermer. Undervisning sker på svenska.

Utbildningsmaterial

Du kommer att få dokumentation i form av bilder från teoripassen och övningar med lösningsförslag, metodbeskrivningar och litteraturtips.

Utbildningens upplägg

Utbildningen omfattar två dagar. Den första dagen introducerar Business Intelligence och vanliga metoder. Under den andra dagen får du tillämpa BI-metoder på en fallstudie och implementera delar av resultatet i ett IT-verktyg.


Kontakta mig!

Vill du veta mer eller har du frågor om den här utbildningen? Fyll i ditt telefonnummer eller e-post så kontaktar vi dig inom kort!

Tack för visat intresse

Vi kommer att kontakta dig så fort som möjligt!