ITIL-kurs, CSI, Continual Service ImprovementContinual Service Improvement (CSI)

En av kurserna inom ITIL® Service Lifecycle
De 5 kurserna inom Service Lifecycle vänder sig till deltagare som behöver kunskaper om praxis och tillämpning inom ITIL® Service Lifecycle. Primärt fokus är livscykeln, tillämpning av processer, funktioner, roller och aktiviteter samt ledningsförmågor som krävs för att leverera Service Management med hög kvalitet i en organisation.

Du lär dig 

  • Detaljerad förståelse om processer, funktioner och aktiviteter relaterade till Continual Service Improvement inom Service Lifecycle.
  • Introduction to CSI
  • CSI principles
  • CSI process
  • CSI methods and techniques
  • Organizing for CSI
  • Technology considerations
  • Implementing CSI
  • Challenges, critical success factors and risks

MÅLGRUPP

Kurs för dig som

Denna 3-dagars kurs vänder sig till IT-proffs som behöver en bra förståelse för processer, funktioner och aktiviteter relaterade till Continual Service Improvement inom Service Lifecycle.

Förkunskaper

Certifiering i ITIL® Foundation samt praktiska erfarenheter från IT-verksam­het eller Service Management.

Certifiering

Denna kurs är certifieringsgrundande. Dag 3 har du möjlighet att skriva certifieringsprovet som leder till en certifiering i Continual Service Improvement. Provet är på 120 minuter.


Kontakta mig!

Vill du veta mer eller har du frågor om den här utbildningen? Fyll i ditt telefonnummer eller e-post så kontaktar vi dig inom kort!

Tack för visat intresse

Vi kommer att kontakta dig så fort som möjligt!