Dataanalys för affärsutvecklare

Big data och en digitalisering av verksamheten kan ge nya insikter om bland annat kunder, affärsprocesser och produktutveckling.

De insikterna kan vara skillnaden som ger dig de konkurrensfördelar du behöver för att fortsätta vara attraktiv på marknaden. Datamining och prediktiva analyser i alla ära, men hur gör man detta rent praktiskt och vilka fördelar kan det generera? Kursen botar din digitaliseringsångest och visar dig hur du går till väga!

  • Du får:
  • Lära dig hur verksamheten kan dra nytta av djupare dataanalyser och datadrivna beslut
  • Förståelse för de främsta utmaningar för implementation
  • Insikter i hur prediktiva analyser går till rent praktiskt och konkret för att själv bli en bättre beställare av analyser

I kursen berör vi de tre stötestenarna för en lyckad satsning på prediktiv analys: nyttan, datat och analysen. Hur kan Big data och dataanalys bidra med fördelar, hur har andra gjort och vad vill lära oss av vårt data?

Hur gör man analyser och hur tolkar man de resultat man får och vad är skillnaden från det som vi redan gör idag? Genom gemensamma diskussioner och workshop blandat med teori och praktisk analys utforskar vi detta under två dagar.

Kursen omfattar två dagar.

Syfte

Vad kursen ger

Kursen är för dig som vill bli en bättre beställare av dataanalys, eller vill börja göra analyser själv.

  • Du får lära dig:
  • Vad kluster- och regressionsanalys samt prediktiv analys är och vilken specifik nytta de ger
  • Hur man kopplar det till företagets värdemodell
  • Överkomma de främsta utmaningarna angående data som skall ligga som grund för dataanalysen
  • Praktiskt utföra dataanalyser samt tolka resultaten

Målgrupp

Kurs för dig som

  • Kursen vänder sig till dig som är verksam som:
  • Affärsutvecklare
  • CXO

Kontakta mig!

Vill du veta mer eller har du frågor om den här utbildningen? Fyll i ditt telefonnummer eller e-post så kontaktar vi dig inom kort!

Tack för visat intresse

Vi kommer att kontakta dig så fort som möjligt!