Från händelsestyrd till planerad verksamhet

Huddinge kommuns resa från händelsestyrd till planerad verksamhet med hjälp av TRIM.

Många it-avdelningar befinner sig i en situation där teknikerna är överbelastade med ärenden, verksamheten klagar på att det tar för lång tid och man har ingen riktig kontroll på vare sig ärenden, kravbild, förändringar eller faktiska servicenivåer. Det uppstår en allmän känsla av att man inte räcker till.

Huddinge kommuns it-avdelning befann sig i ungefär denna situation för ett par år sedan och beslutade att göra något åt det.

Flera initiativ startades, varav ett var att skapa ordning och reda inom it-verksamheten. TRIM valdes som referensmodell för projektet och tidplanen sattes till 18 månader.

– Allt vi gör är ganska självklara saker, men det är svårt att se helheten när man står mitt i ”branden”. I detta läge var det bra att få hjälp av modellen TRIM.

AGENDA

Program

  • Agenda 08.00 – 10.00
  • Vi börjar med registrering, smörgås och mingel från 08.00.
  • På detta seminarium berättar Michael Bornfalk, enhetschef på it-sektionen Huddinge kommun, om hur resan varit, vilka resultat man fått, samt delar med sig av de lärdomar man dragit.
  • Seminariet avslutas med att Pelle Råstock, författare av boken Att leverera it-tjänster som modellen TRIM bygger på, berättar om modellen och varför det är så viktigt att vissa grundbitar finns på plats och fungerar inom en it-organisation.
  • Vi presenterar även våra utbildning TRIM Grundkurs

Välkomna till F7 möten & konferens, Fleminggatan 7, Stockholm.

Kan du inte vara på plats – se det live!dfkPlay 

Vi kommer även att direktsända mötet via webben med start klockan 08:30. 

Anmäl dig här så mejlar vi länk till sändningen dagen innan mötet.

FÖRELÄSARE

Du lyssnar till

Michael Bornfalk är enhetschef för Kundstöd IT i Huddinge kommun, och brinner för support och kundservicefrågor.

Han har lång erfarenhet av att arbeta med ITSM från både nationella och globala företag från främst den privata sektorn.

Pelle RåstockPelle Råstock har arbetat med både operativa och strategiska IT frågor i mer än 20 år, varav den senare halvan som lärare och konsult inom IT Service Management.

Uppdragen har omfattat alla typer av organisationer från kommuner och statliga verk till privat tillverkningsindustri. Pelle har även författat boken ”Att leverera IT-tjänster” som beskriver en enklare väg till ITIL.


Kontakta mig!

Vill du veta mer eller har du frågor om den här utbildningen? Fyll i ditt telefonnummer eller e-post så kontaktar vi dig inom kort!

Tack för visat intresse

Vi kommer att kontakta dig så fort som möjligt!