Kursen ger kunskaper i ITIL® och dess terminologi, struktur och grundläggande koncept. Kursen ger också möjligheten att certifiera sig på ITIL® Foundation.
Tredagarskursen vänder sig till it-personal som är engagerade i leveransen av affärsdrivna it-tjänster och behöver en bra förståelse för ”bästa praxis” processer inom tjänstehantering (Service Management).
- Service Management
- Service Lifecycle
- Nyckelprinciper och modeller i ITIL®
- Allmänna ITIL®-koncept
- Övergripande om processer
- Övergripande om roller
- Övergripande om funktioner
- Teknologi och arkitektur
- ITIL® kvalifikationsschema
- Förberedelse för certifiering i Foundation
Kursen omfattar tre dagar.
Kursen ger en fin förståelse för hur en effektiv IT-avdelning bör fungera för att leverera ett stort värde gentemot verksamheten.
Målgrupp
Kurs för dig som
Tredagarskursen vänder sig till it-personal som är engagerade i leveransen av affärsdrivna it-tjänster och behöver en bra förståelse för ”bästa praxis” processer inom tjänstehantering (Service Management).
Om utbildningen
Kontakta mig!
Vill du veta mer eller har du frågor om den här utbildningen? Fyll i ditt telefonnummer eller e-post så kontaktar vi dig inom kort!
Tack för visat intresse
Vi kommer att kontakta dig så fort som möjligt!