Next Generation Banking

Möt nästa generations kundkrav
Hur ska bankerna skapa ett bättre innovationsklimat och minska time-to-market? Hur tar du tillvara på kundinsikter för att erbjuda tjänster och produkter med kundnyttan i fokus? Hur lyckas man med försäljning i digitala och mobila kanaler? Detta är några av frågorna som Next Generation Banking tar fasta på.

Next Generation Banking 

Den digitala utvecklingen förändrar bankens affär i grunden. Detta kan både innebära stora möjligheter till nya intäkter eller risken att tappa sin affär.

Den nya generationens kunder tar för givet att ständigt kunna nå sin bank. De ställer dessutom höga krav på bra tjänster och transparenta villkor.

Den digitala utvecklingen förändrar bankens affär i grunden

Men eftersom kunderna fortfarande behöver både bolån, betalningsmöjligheter och andra banktjänster handlar nuläget för banken om att se över sin affärsmodell och förstå var i värdekedjan av leverantörer av finansiella tjänster som banken hör hemma.

Hur ska banken behålla sin relation till kunden när nya aktörer erbjuder lättillgängliga tjänster? Hur bygger man en relation med bankkunder som kommer in via kanaler som prisjämförelsesajter?

Under konferensen Next Generation Banking den 26 maj tittar vi närmare på dessa frågor och tittar närmare på de utmaningar som banken står inför.

Du får en ökad förståelse för hur du ska agera när affärsmodellen utmanas, hur uppstickaraktörerna förhåller sig till bankerna och hur du skapar attraktiva banktjänster med kundens behov i fokus.

Arrangörer

affärsvärlden1 

DFK


Kontakta mig!

Vill du veta mer eller har du frågor om den här utbildningen? Fyll i ditt telefonnummer eller e-post så kontaktar vi dig inom kort!

Tack för visat intresse

Vi kommer att kontakta dig så fort som möjligt!