Kurs kundresa tjänstedesignValue Experience Design

En effektiv metod för att förstå kundens behov
Nyhet
Kundupplevelser har blivit företagsledares hetaste fråga. Att enbart särskilja sig genom produkt och pris är snart ett minne blott – konkurrensfördelar för fem år sedan är idag rena hygienfaktorer. Digitaliseringen medför att kundresor blir alltmer komplexa och kunder förväntar sig bra upplevelser på tvärs av digitala och analoga kontaktpunkter och även om de flesta inser vad som måste göras är det få som vet hur. Det vill vi förändra.

Genom Value Experience Design kan du skapa insikter och förståelse för dina kunder och där igenom utveckla attraktivare produkter och tjänster, effektivare kommunikation och starkare lojalitet.

Under denna intensiva halvdag blandar vi teori med praktik och lär oss en effektiv metod för att förstå kundens behov samt lär oss att omsätta dessa till en konkret innovationskarta med tydliga kundfördelar. På kursen ger vi också tid till att utvärdera er organisations position på marknaden och utveckla nya affärsmodeller och kundvärden med digital inspiration.

Det här är tillfället för dig att snabbt göra den nya tidens konsekvenser tydliga för dig och din verksamhet. Vi lyfter blicken och inspireras av de senaste trenderna för att med full kraft landa i ett enkelt verktyg som förnyar dig och din affär.

Robert Elm Robert Elm har arbetat ett flertal år att leda digitala transformationsprogram med fokus på utveckling av tjänster för både B2B och slutkund. Idag är Robert entreprenör, rådgivare och föreläsare med passion att utmana etablerade affärs- och verksamhetsmodeller.

 

Kursens innehåll och upplägg

En halvdags intensivkurs i att driva kundcentrerad innovation.

Vi börjar dagen med kaffe och smörgås från kl 08:00.
Kursen pågår mellan 08:30-12:30.

  • Du lär dig:
  • Ett enkelt och visuellt strategiskt verktyg för att förstå dina konkurrensfördelar och hur de kan användas för att frilägga kundvärde på nya sätt
  • En kundcentrerad innovationskarta för din egen organisation
  • Insikter i hur ny digital teknik och trender kommer att påverka ditt företag och bransch
  • Förståelse för när och hur du kan använda Value Experience Design för att driva förändring

MÅLGRUPP

För dig som är strateg, entreprenör eller ledare som upplever att du behöver agera i en kundcentrerad digital värld. Du har en operativ eller strategisk nyckelbefattning som gör att din förståelse för att kundupplevelsen är avgörande för framtiden i ditt bolag. För dig som vill bygga en teknisk och kommersiell roll som på verkar affären och din egen karriär.


Kontakta mig!

Vill du veta mer eller har du frågor om den här utbildningen? Fyll i ditt telefonnummer eller e-post så kontaktar vi dig inom kort!

Tack för visat intresse

Vi kommer att kontakta dig så fort som möjligt!