Tävling som verktyg för innovation

 Detaljerat program

Kursen lär dig hur du använder tävlingar som medel för att fånga upp, utveckla och lansera mjukvaruinnovationer.

Innehåll:

  • Dag 1
  • Introduktion till öppen digital innovation
  • Två fallstudier över tävling som verktyg för digital innovation
  • Att formulera mål och välja tävlingsform
  • Budgetera tävling
  • Vilka intressenter ska vara med och arrangera tävlingen och vilka roller kan de ha?
  • Design av en innovationstävling
  • Dag 2 
  • Kravställning på teknisk plattform
  • Motivera tävlingsdeltagarna
  • Genomföra tävlingen och hantera utmaningar som uppstår
  • Utforma jury och kora vinnare
  • Etiska frågeställningar
  • Från avslutad tävling till marknad:
  • Välja utvecklingsstrategi efter avslutad tävling
  • Hantera innovationsbarriärer
  • Design av affärsmodell
  • Mäta resultatet
  • Förberedelse och diskussion inför egen arbetsperiod
  • Dag 3
  • Introduktion och rekapitulering
  • Fallstudie
  • Individuella presentationer
  • Diskussion och coaching

Kontakta mig!

Vill du veta mer eller har du frågor om den här utbildningen? Fyll i ditt telefonnummer eller e-post så kontaktar vi dig inom kort!

Jag samtycker till behandling av mina personuppgifter i enlighet med vår personuppgiftspolicy.

Tack för visat intresse

Vi kommer att kontakta dig så fort som möjligt!