Våra öppna kurser genomförs med svenskspråkig instruktör. Önskas kan vi även genomföra kursen med engelskspråkig instruktör.

Kursen hålls på svenska med svenskt kursmaterial. ITIL®-termer och certifieringstestet till denna kurs är på engelska.  Denna kurs kan även levereras med svenskt kursmaterial och svenskt certifieringsprov.

Dag 1 till 3

Innehåll

  • Kursens innehåll
  • Service Management som praxis
  • Konceptet av en tjänst och Service Management
  • Skillnaden mellan funktioner, roller och processer
  • Beskrivning av en process och processmodellen
  • Att förstå service lifecycle
  • Syfte och affärsvärde för varje fas i service lifecycleStruktur, omfattning, delar och gränssnitt i ITIL®
  • Huvudmål och syfte med Service Strategy, Service Design, Service Transition, Service Operation och Continual Service Improvement
  • Värdet som dessa tillför verksamheten
  • Definiering av nyckelkoncepten i Service Management
  • It-styrning i service lifecycle
  • Rollen kommunicera
  • Service Assets och generering av värde genom tjänster
  • Människor, processer, produkter och partners
  • Verksamhet och tjänstekrav
  • Teknologi och arkitektur design
  • Design av process och mått
  • SourcingÖvergripande syfte, omfattning, grundläggande koncept, roller och utmaningar för: Service Strategy, Service Design, Service Transition, Service Operation och Continual Service Improvement
  • Roll, syfte, organisatorisk struktur, bemanning och mätetal för funktionerna i ITIL®
  • Nyckelrollerna i IT Service Management
  • Krav för en integrerad Service Management
  • Service Automation och integrerade Service Management processer

Kontakta mig!

Vill du veta mer eller har du frågor om den här utbildningen? Fyll i ditt telefonnummer eller e-post så kontaktar vi dig inom kort!

Jag samtycker till behandling av mina personuppgifter i enlighet med vår personuppgiftspolicy.

Tack för visat intresse

Vi kommer att kontakta dig så fort som möjligt!