Här går vi djupare in i de centrala begrepp och roller för både pm3 och ITIL, jämförelser samt fördjupningar kring kompletterande ansvarsområden och roller, var de hänger ihop, framgångsfaktorer och fallgropar.

Kursdagen pågår kl 09.00-16.30, med registrering och morgonkaffe från 08.30.  Under dagen bryter vi för gemensam lunch cirka 11.30, samt för- och eftermiddagskaffe.

Dag 1

  • Innehåll:
  • Registrering och välkomstkaffe
  • Inledning och syfte med kursen
  • Centrala begrepp och synsätt i pm3 och ITIL (kort repetition från introduktionskurs)
  • Introduktion till fallstudie
  • Jämförelse avseende perspektiv på förvaltning i de båda modellerna
  • Fördjupning kring relationen mellan Förvaltningsprodukter och IT-tjänster

Dag 2

  • Innehåll:
  • Inledning och reflektioner från dag 1
  • IT-governance i samspel med Tjänsteleverans
  • Roller och organisering – vem som ansvarar för vad och hur de kan samverka
  • Processanpassning – vilka processer använder vi till vad och hur vi kan kombinera dem
  • Hur hänger det hela ihop i en organisation med övrig verksamhetsstyrning och planering
  • Framgångsfaktorer och fallgropar

Kontakta mig!

Vill du veta mer eller har du frågor om den här utbildningen? Fyll i ditt telefonnummer eller e-post så kontaktar vi dig inom kort!

Jag samtycker till behandling av mina personuppgifter i enlighet med vår personuppgiftspolicy.

Tack för visat intresse

Vi kommer att kontakta dig så fort som möjligt!