De 5 kurserna inom Service Lifecycle vänder sig till deltagare som behöver kunskaper om praxis och tillämpning inom ITIL® Service Lifecycle. Primärt fokus är livscykeln, tillämpning av processer, funktioner, roller och aktiviteter samt ledningsförmågor som krävs för att leverera Service Management med hög kvalitet i en organisation.
Du lär dig
- Introduction to service strategy
- Service strategy principles
- Service strategy processes
- Governance
- Organizing for service strategy
- Technology considerations
- Implementing service strategy
- Challenges, critical success factors and risks
MÅLGRUPP
Kurs för dig som
Denna 3-dagarskurs vänder sig till IT-proffs som behöver en bra förståelse för processer, funktioner och aktiviteter relaterade till Service Strategy inom Service Lifecycle.
Förkunskaper
Certifiering i ITIL® Foundation samt praktiska erfarenheter från IT-verksamhet eller Service Management.
Certifiering
Denna kurs är certifieringsgrundande. Dag 3 har du möjlighet att skriva certifieringsprovet som leder till en certifiering i Service Strategy. Provet är på 120 minuter.
Detaljerat program
Kontakta mig!
Vill du veta mer eller har du frågor om den här utbildningen? Fyll i ditt telefonnummer eller e-post så kontaktar vi dig inom kort!
Tack för visat intresse
Vi kommer att kontakta dig så fort som möjligt!