Design Thinking, User Experience, affärsutvecklingTjänstedesign

Värdeskapande kundupplevelser

Skapa verklig kundupplevelse med hjälp av Service Design

Som tjänstedesigner arbetar du kundfokuserat med att ständigt förbättra nyttan och upplevelsen av en tjänst genom att utveckla organisationens erbjudande och digitala tjänster.

Välkommen till två fullspäckade dagar som ger dig en komplett metod för att kunna förstå kundbehoven, utveckla och testa prototyper och idéer samt driva en nödvändig verksamhetsförändring. 

På den här kursen arbetar du i team med ett verklighetsbaserat uppdrag som du genomför från ax till limpa.

Kursledarna Ann och Martin arbetar aktivt med tjänsteutveckling till vardags och stöttar teamen med erfarenheter från genomförda uppdrag.  

  • Du lär dig:
  • Service Design Thinking 
  • Utforska kundbehov
  • Visualisera behoven i exempelvis kundresor och personas
  • Skapa prototyper och testa dem
  • Säkerställa att den nya tjänsten backas upp av verksamhetens affärsmodell och interna processer
  • Förbättra nyttan och upplevelsen av en tjänst

Kursen genomförs under två dagar i hands-on format med utgångspunkt från ett praktikfall. Vi varvar teori och praktik där du får utforma en ny tjänst för en verklig organisation. Så här kan de se ut under kursdagarna!

Bilder från tidigare kurstillfällen 

Som deltagare får du prova på de viktigaste stegen i tjänstedesignprocessen samt att i sammanhanget träna dig i att se sambanden med affärs- och verksamhetsutveckling. 

Kursen omfattar två dagar.

Våra övriga utbildningar inom området.

Fantastiska, entusiasmerande kursledare! Som kursdeltagare uppskattade jag hur de itererade mellan teori och praktiska övningar.

Kursen vänder sig till personer i affärs- och verksamhetsutvecklande roller med intresse för att skapa en organisation som fokuserar på sina kunders behov och upplevelse av de produkter och tjänster som erbjuds.

Syfte

Kursen ger dig

  • Innehåll:
  • Metoder för att analysera kundbehov
  • Verktyg för att utveckla och visualisera idéer och tjänster
  • Träning i att utforma kundresor
  • Verktyg för att skapa prototyper och test
  • Metoder för att säkerställa affärsmodellen
  • Insikter kring kopplingen mellan tjänstedesign, affärs- och verksamhetsutveckling
  • Egen praktisk träning med feedback från lärare och övriga kursdeltagare
  • Ett verkligt praktikfall med feedback från en ”riktig” beställare

MÅLGRUPP

Kurs för dig som

  • Kursen riktar sig exempelvis till dig som är verksam som:
  • Verksamhetsutvecklare
  • Tjänsteutvecklare
  • Affärsutvecklare
  • Chefer/ledare i tjänsteproducerande verksamheter 
  • Beställare av tjänster och IT-produkter
  • Projekt-/förändringsledare
  • Processutvecklare
  • Verksamhetsarkitekt
  • Produktägare
  • Kravhanterare
  • UX/CX -specialist 

Kontakta mig!

Vill du veta mer eller har du frågor om den här utbildningen? Fyll i ditt telefonnummer eller e-post så kontaktar vi dig inom kort!

Jag samtycker till behandling av mina personuppgifter i enlighet med vår personuppgiftspolicy.

Tack för visat intresse

Vi kommer att kontakta dig så fort som möjligt!