Den här endagskursen är utformad som en kortare introduktion till ITIL 4 och gör att du får insikt om det nya sättet att se på IT Service Management genom en Service Value System (SVS).
ITIL 4 ger en end-to-end bild av vad det innebär att bidra till affärsvärdet och integrerar också koncept från modeller som Lean IT, Agile och DevOps. Kursen förbereder dig för provet som leder till certifieringen ITIL 4 Foundation, som släpptes den 28 februari 2019.
Denna kurs förutsätter att du inför kursdagen läser igenom förberedande studiematerial i form av kursdokumentation. 1 vecka före kursstart kommer du att få denna dokumentation.
- Förstå nyckelbegreppen inom Service Management
- Förstå hur ITIL kan hjälpa en organisation ”adopt” och ”adapt” Service Management
- Förstå de fyra dimensionerna av Service Management
- Förstå syftet och komponenterna i ITIL service value system
- Förstå aktiviteterna i ITIL service value system och hur de hänger ihop
- Kunna syftet och de viktigaste termerna av 18 ITIL practices
- Förstå 7 ITIL practices
Kursen omfattar en dag + egna studier
Målgrupp
Kurs för dig som
Denna kurs vänder sig till IT-personal som är engagerade i leveransen av affärsdrivna IT-tjänster och behöver en bra förståelse för ”bästa praxis” processer inom Tjänstehantering (Service Management).
Kontakta mig!
Vill du veta mer eller har du frågor om den här utbildningen? Fyll i ditt telefonnummer eller e-post så kontaktar vi dig inom kort!
Tack för visat intresse
Vi kommer att kontakta dig så fort som möjligt!