ITIL 4 update bridgeITIL 4 Foundation Bridge

Det nya sättet att se på IT Service Management genom en Service Value System (SVS).
Certifiering
Den här endags-kursen är utformad som en kortare introduktion till ITIL 4 och gör att du får insikt om det nya sättet att se på IT Service Management genom en Service Value System (SVS). ITIL 4 ger en end-to-end bild av vad det innebär att bidra till affärsvärdet och integrerar också koncept från modeller som Lean IT, Agile och DevOps. Kursen är en kort förberedelse inför provet som leder till den nya certifieringen, ITIL 4 Foundation, som släpps den 28 februari 2019.

Denna kurs förutsätter att du inför kursdagen läser igenom förberedande studiematerial i form av kursdokumentation. 1 vecka före kursstart kommer du att få denna dokumentation.

  • Du lär dig:
  • Förstå nyckelbegreppen inom Service Management
  • Förstå hur ITIL kan hjälpa en organisation ”adopt” och ”adapt” Service Management
  • Förstå de fyra dimensionerna av Service Management
  • Förstå syftet och komponenterna i ITIL service value system
  • Förstå aktiviteterna i ITIL service value system och hur de hänger ihop
  • Kunna syftet och de viktigaste termerna av 18 ITIL practices
  • Förstå 7 ITIL practices

Kursen omfattar en dag + egna studier

Målgrupp

Kurs för dig som

Denna kurs vänder sig till IT-personal som är engagerade i leveransen av affärsdrivna IT-tjänster och behöver en bra förståelse för ”bästa praxis” processer inom Tjänstehantering (Service Management).


Kontakta mig!

Vill du veta mer eller har du frågor om den här utbildningen? Fyll i ditt telefonnummer eller e-post så kontaktar vi dig inom kort!

Jag samtycker till behandling av mina personuppgifter i enlighet med vår personuppgiftspolicy.

Tack för visat intresse

Vi kommer att kontakta dig så fort som möjligt!