ITIL 4 updateITIL 4 Foundation

Det nya sättet att se på IT Service Management genom ett Service Value System
Certifiering
Kursen förbereder dig för den nya certifieringen, ITIL 4 Foundation, som släpps den 28 februari 2019. Kursen är utformad som en introduktion till ITIL 4 och gör att du får insikt om det nya sättet att se på IT Service Management genom en Service Value System (SVS). ITIL 4 ger en end-to-end bild av vad det innebär att bidra till affärsvärdet och integrerar också koncept från modeller som Lean IT, Agile och DevOps.

Denna kurs vänder sig till it-personal som är engagerade i leveransen av affärsdrivna it-tjänster och behöver en bra förståelse för ”bästa praxis” processer inom tjänstehantering (Service Management).

  • Du lär dig:
  • Förstå nyckelbegreppen inom Service Management
  • Förstå hur ITIL kan hjälpa en organisation ”adopt” och ”adapt” Service Management
  • Förstå de fyra dimensionerna av Service Management
  • Förstå syftet och komponenterna i ITIL service value system
  • Förstå aktiviteterna i ITIL service value system och hur de hänger ihop
  • Kunna syftet och de viktigaste termerna av 18 ITIL practices
  • Förstå 7 ITIL practices

Kursen omfattar två dagar. 

Målgrupp

Kurs för dig som

Denna kurs vänder sig till IT-personal som är engagerade i leveransen av affärsdrivna IT-tjänster och behöver en bra förståelse för ”bästa praxis” processer inom Tjänstehantering (Service Management).


Kontakta mig!

Vill du veta mer eller har du frågor om den här utbildningen? Fyll i ditt telefonnummer eller e-post så kontaktar vi dig inom kort!

Jag samtycker till behandling av mina personuppgifter i enlighet med vår personuppgiftspolicy.

Tack för visat intresse

Vi kommer att kontakta dig så fort som möjligt!