Processutveckling, Processer, VerksamhetsutvecklingProcessutveckling

Lär dig kartlägga och utveckla processer med kunden i fokus

Under två dagar varvar vi teoriavsnitt med praktiska gruppövningar. Du får, tillsammans med de andra kursdeltagarna, tid att reflektera och dela med dig av dina erfarenheter. Kursledarna modererar diskussionen och bidrar med insikter och resultat från arbetslivet.

 

  • Avsnitt som behandlas under kursen:
  • Processer i ett sammanhang – Processutveckling, inte bara processer!
  • Processkartläggning – övergripande beskrivning av våra processer
  • Ta fram en kundresa - Kundens upplevelse av våra tjänster
  • Aktivitetsflöde – bryt ned och detaljera processen
  • Analysera ett aktivitetsflöde – metoder för att hitta förbättringar
  • Skapa framtidsprocess – våga tänka nytt och stort!
  • Ta fram en realistisk imorgonprocess – skapa ett realiserbart imorgonläge utifrån analyser och visioner
  • Mål och mätning av processer – vad är ett kvantifierat mål och varför mäta?

Kontakta mig!

Vill du veta mer eller har du frågor om den här utbildningen? Fyll i ditt telefonnummer eller e-post så kontaktar vi dig inom kort!

Jag samtycker till behandling av mina personuppgifter i enlighet med vår personuppgiftspolicy.

Tack för visat intresse

Vi kommer att kontakta dig så fort som möjligt!