Värdeskapande kundupplevelser

Kursen ger dig ett nytt perspektiv på vad en tjänst är och hur man framgångsrikt utvecklar bra tjänster. Stor fokus läggs på hur man utforskar kundens behov bland annat med hjälp av den så kallade Kundresan.

En kundresa följer en kunds resa genom en tjänst. Det handlar alltså om hur kunden ser och upplever er tjänst. Med utgångspunkt i kundens perspektiv kan ni sedan se till att erbjuda exakt de kunderna vill ha, på det sätt som de vill ha det.

LÄRARE

Utbildningsledare

Ann ErvikAnn Ervik arbetar som senior tjänstedesigner på Skatteverket och har lång erfarenhet av tjänsteutveckling och förändringsledning i såväl privat som offentlig sektor. 

Ann har en bakgrund som interaktionsdesigner med stort intresse för hela kedjan från affärsidé till produkt och tjänst med kunden i fokus.

Martin Waligorski Martin Waligorski  har arbetat med digital tjänste- och produktutveckling i ett brett spektrum av branscher.

Martin brinner för lösningar som byggs med användaren i fokus. Idag arbetar han som Digital Collaboration Manager hos SEB.

PRAKTISK INFORMATION

Kursens upplägg

Kursen omfattar två dagar. Kort efter anmälan får du en bekräftelse per e-post, tillsammans med all praktisk information.

I priset ingår kursdokumentation, lunch och kaffe.

Förkunskaper

Inga förkunskaper krävs för denna utbildning. 

Kursmaterial

Vi har ett praktikfall för tjänsteutveckling som vi kommer att följa under övningarna. Dokumentationen består av föreläsningsmaterial, övningar, metodbeskrivningar och litteraturtips.

  • Du lär dig:
  • Tjänstedesign - att tänka som en designer, att tänka på tjänster, tjänstedesignprocessen, nyckelmoment i tjänstedesign, övning
  • Utforska - kort intruduktion till olika vanliga metoder för att förstå användare onom tjänstedesign, analys av kvalitativ data, att förstå företagets förutsättningar, övning i att intervjua 
  • Utveckla - insikt - idé - koncept
  • Prototyper och test
  • Genomföra
  • Förbereda för lansering
  • Presentation av nya tjänster
  • Feedback och avslut
Nedan kan du läsa vad tidigare deltagare tycker om Tjänstedesign. Önskar du få fler referenser, är du välkommen att kontakta oss. Du hittar kontaktuppgifterna längre ned.

Både Ann och Martin var otroligt engagemang och inspirerande! Mycket bra samspel och väldigt uppmuntrande men även utmanande

Cecilia Von Corswant, Systemförvaltare, Svenska Mässan

Perfekt upplägg där teori varvades med praktik i bra balans! Lärarna kompletterade varandra på ett väldigt bra sätt och var i mångt och mycket den bidragande orsaken till att jag upplever kursen så givande. 

Markus Nyberg, Affärsutvecklare, (privat/ TRR)

Detaljerat program


Kontakta mig!

Vill du veta mer eller har du frågor om den här utbildningen? Fyll i ditt telefonnummer eller e-post så kontaktar vi dig inom kort!

Jag samtycker till behandling av mina personuppgifter i enlighet med vår personuppgiftspolicy.

Tack för visat intresse

Vi kommer att kontakta dig så fort som möjligt!