Processutveckling, Processer, VerksamhetsutvecklingProcessutveckling

Lär dig kartlägga och utveckla processer med kunden i fokus

Vill du få nya idéer och praktiska verktyg för att få fart på processutvecklingsarbetet? Med utgångspunkt från kundens upplevelse lär du dig i denna kurs att forma och utveckla processer som anpassas efter kundens faktiska behov, inte bara vad verksamheten internt tror är viktigt.

 

Lär dig att kartlägga och utveckla processer agilt utifrån kundens upplevelse!

 

Vill du få nya idéer och praktiska verktyg för att få fart på processutvecklingsarbetet? Med utgångspunkt från kundens upplevelse lär du dig i denna kurs att forma och utveckla processer som anpassas efter kundens faktiska behov, inte bara vad verksamheten internt tror är viktigt.

 

Kursen är till stor del ”hands-on”. Under kursen utgår vi från ett case där vi tar fram övergripande processkartor, kundresor och detaljerade aktivitetsflöden. Vi tittar på mål och syfte för processutveckling samt analyserar idéer och problemställningar. Alla övningar som görs sker i digitala samarbetsverktyg, vilket innebär att du samtidigt får kunskap och erfarenhet av att hålla digitala workshops.

 

Målet med kursen är att du direkt ska kunna praktisera dina nya kunskaper i din egen verksamhet.

 

En bred och övergripande utbildning med många praktiska moment i. Ett bra tillfälle att utveckla sina kunskaper kring processer, att höra andra bolags erfarenheter och framförallt väldigt kompetenta, trevliga och genomgående kunniga lärare.

 

PU-workshop.jpeg

 

Du lär dig

  • Att med ett enkelt modellspråk beskriva verksamhetens processer på en övergripande och detaljerad nivå
  • Använda kundresan som ett verktyg för att hitta förbättringsmöjligheter som optimerar kundvärdet
  • Analysera verksamheten processer med olika tekniker och verktyg
  • Att kritiskt granska och analysera processer för att hitta förbättringsmöjligheter
  • Förstå hur man skapar processer som går i linje med verksamhetens principer, mål och strategi
  • Vad som är viktigt när man planerar och genomför fysiska och digitala workshops.
 

Målgrupp

 

Kursen vänder sig till dig som ska börja jobba, eller jobbar med processutveckling. Genom att gå kursen får du en teoretisk och praktisk grund för att bidra till utvecklingen av din verksamhet.

 

Kursen vänder sig även till dig, chef eller medarbetare, som på något sätt kommer att bli berörd av processarbete och vill ha förståelse för hur det går till och vilken verksamhetsnytta det ger.

 

  • Kanske är din roll någon av följande:
  • Processutvecklare
  • Verksamhetsutvecklare
  • Kvalitetsansvarig
  • Processägare
  • Processledare    
  • Ledare/chef
  • Förändringsledare     

  

Förkunskaper

Inga förkunskaper krävs för denna utbildning.


Kontakta mig!

Vill du veta mer eller har du frågor om den här utbildningen? Fyll i ditt telefonnummer eller e-post så kontaktar vi dig inom kort!

Jag samtycker till behandling av mina personuppgifter i enlighet med vår personuppgiftspolicy.

Tack för visat intresse

Vi kommer att kontakta dig så fort som möjligt!